Gull i NM 2022

Lørdag 26. mars 2022 ble det arrangert NM i fullkontakt karate i Haukelandshallen, Bergen. Det har ikke blitt arrangert NM siden 2019.

Fra Gandsfjord Karateklubb stilte Eivind Nærland, klubbens egen kamptrener. Nærland er en rutinert utøver som holder seg til fullkontakt kumite (kamp). I årets NM var det tre utøvere i tungvektsklassen, og Nærland fikk to kamper. I første runde møtte han en utøver fra Etne Karateklubb, Odd Inge Berge. Denne kampen gikk Nærlands vei, og i finalen møtte han Ole Hermansen fra Bryne Karateklubb. Også denne kampen endte med seier til Nærland, som kunne dra hjem med gullmedalje om halsen. Medlemmer og trenere i Gandsfjord Karateklubb gratulerer!

I tillegg til Eivind Nærland, deltok Jarle Sundvor og Yilmaz Zorlu som dommere, og Tommy Thidesen som coach for Nærland.

Gull til Eivind Nærland i NM 2022